Str. Oituz 6A, Deva, România Luni - Vineri 18:00-20:00 +40 721 041 609
Desfăşor orele de Hatha Yoga la sala din Deva sau online pe Zoom
//www.onlineyoga.ro/wp-content/uploads/2020/11/hatha1.jpg

Termenul YOGA se referă la uniune sau legătură, aducerea în echilibru a minţii, trupului şi sufletului. Yoga este o disciplină indiană de autocunoaştere care datează de peste 5.000 de ani și care îmbină teoria cu practica pentru a dobândi sănătate fizică, emoțională și mentală. În sens fizic este o metodă de a efectua exerciții fizice ( asane ) menţinând ritmul respiraţiei în condiţii de conştientizare deplină. Yoga este sincronizarea corpului, minţii, respiraţiei şi armonizarea lor.

Termenul HATHA este compus din două cuvinte HA = soare şi THA= lună. Cele două energii, cea masculină solară, emisivă, dinamică şi cea feminină lunară, receptivă, creatoare sunt aduse în echilibru. În timpul asanelor partea dinamică a mişcării se îmbină cu întinderile statice receptive.

Te invit într-un spațiu intim creat pentru liniște, echilibru, regenerare . Te susțin, te ghidez și îți ușurez pașii. Exerciții fizice și de respirație, meditație, relaxare !

Strucura clasei de Hatha Yoga se bazează pe respectarea următoarelor elemente:

1. Deschiderea orei prin practici de aducere a atenției în interior și îmbunătățirea conexiunii cu corpul și respirația, dobândind astfel abilitatea de a ne putea observa emoțiile și starea minții.

2. Exerciţii fizice ( asane sau posturi fizice ) orientate către creșterea flexibilității corporale, alungirea și fortificarea coloanei vertebrale, masajul nervilor spinali, întărirea sistemului imunitar,  relaxarea nervului sciatic şi întărirea articulaţiilor, echilibrare hormonală, accelerarea metabolismului. Aceste asane sunt păstrate într-o stare de nemișcare pentru o anumită perioadă de timp în vederea regăsirii echilibrului interior și liniștirea minții. Atunci când corpul este liniștit și mintea tace.

3. Exerciții de respirație ( pranayama ) prin care se definește măsura şi rata intrării şi ieşirii aerului din plămâni precum şi perioada pe parcursul căreia aerul rămâne în organism. Acestea opresc distragerile minţii, limitează situaţiile conflictuale, ne aduc în starea de prezență, furia este eliberată, stresul și agitația sunt diminuate, o stare de calm profund, claritate mentală, poftă și bucurie de viață  se instaurează în întreaga ființă. Plămânii sunt masați și stimulați pentru a fi folosiți la capacitate mărită și astfel, printr-o oxigenare eficientă, crește imunitatea corpului și  rezistența în fața bolilor.

4. Exerciții de relaxare ( yoga nidra ) a corpului și a minții prin inducerea graduală a unei stări de abandon total prin care fiecare mușchi, organ, os, piele sau celulă se regenerează și se eliberează de tensiunile acumulate.

//www.onlineyoga.ro/wp-content/uploads/2020/11/hatha2.jpg
Observaţie: Cursul se adresează tuturor categoriilor de vârstă, grupele fiind create în funcţie de necesităţile fiecărui cursant. Este necesar să se aibă în vedere dacă există anumite afecţiuni fizice sau boală instalată, să existe aviz medical şi să fiu informată pentru adaptarea orei la specificul situaţiei.